dr Yuliya Asotska-Wierzba
Research assistant
Department of English Language Education
yuliya.asotska-wierzba@up.krakow.pl
room: 313
ORCID: 0000-0002-6045-7091
publications:
http://bgbase.up.krakow.pl/Position:
- Junior researcher
Degrees:
- 2019; Doctor in the discipline of linguistics;
Pedagogical University of Cracow;
Thesis: „The development of academic and specific language skills in the perspective of autonomous learning by students during online lessons”;
Supervisor: Małgorzata Pamuła-Behrens, PhD;
Reviewer: Hanna Komorowska, PhD;
Reviewer: Jarosław Krajka, PhD.
- 2009; Master of Arts;
Pedagogical University of Cracow, Faculty of Humanities;
Thesis: “Developing speaking skills – through taboo and non-conventional topics”;
Supervisor: Agnieszka Strzałka, PhD;
Reviewer: Joanna Rokita-Jaśkow, PhD.
Main field of research:
- Applied Linguistics.
Department:
- Department of English Language Education
Research Interests:
- New Technologies in language teaching,
- Teaching English for Specific Purposes,
- Academic skills development,
- Methodologies for teaching English,
- Individualisation in education – Multiple Intelligences Theory,
- Teacher development.
Teaching:
- Interpersonal Communication,
- Teacher Development,
- Language and Society,
- Practical English Language Skills (Writing, Reading and Lexis).
Membership in Academic Societies:
- 2017 – Stowarzyszenie e-learningu akademickiego (SEA),
- 2011 – Polskie Towarzystwo Neofilologiczne (PTN).
Main Publications:
Articles:
- Asotska-Wierzba Y., 2021. “Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”. W: Rokita-Jaśkow J., Nosidlak K. (red.), Nauczania języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, s. 154-164.
- Asotska-Wierzba Y., 2018. “Scaffolding strategic academic reading in online language learning”. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. AUPC 246, 86-95.
- Asotska-Wierzba Y., 2016. “Zastosowanie wybranych e-narzędzi Web 2.0 w dydaktyce języków obcych”. Rozwój Społeczności Międzynarodowej: Przeszłość oraz Nowe Wyzwania, Wyd.4. Lwowski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Franki. Lwów-Olsztyn.
- Asotska-Wierzba Y., 2013. “Новый способ индивидуализации преподавания, основанный на концепции множественных интеллектов и «точек доступа»”. Russian Language Abroad, 241, 34-37.
- Asotska-Wierzba Y., Strzałka A., 2011. “Taboo and Non-conventional Content as Attitude and Emotion Sensitive Tool”. Journal of Language Teaching and Research., Vol.2, No. 6, 1283-1288.